Crystal Symphony

Crystal  Symphony
"CrySe" i Sydney Harbor

mandag den 14. februar 2011

To Devil's Island French Guiana

Vi skal bruge 4 dage til søs for at nå op til Devil's Island, så det er en lang sejlads.
Vi passerer Salvador (Bahia), Recife, Natal og Belem. Ligeledes passerer vi Amazonas's udløb i havet.
Udsejlingen fra Rio de Janeiro er fantastisk pikturesk, Rio de Janeiro på Starboard side og Niteroi på Port side. Jeg har balkon i Port side, så jeg havde fornøjelsen af Rio, da vi sejlede ind, og nu er det så Niteroi, da vi sejlede ud.
En af vore guides fortalte iøvrigt, at der slet ikke er nogen "Rio", der lever op til betegnelsen "Rio de Janeiro", det var en fejltagelse fra portugisernes side. Det der blev forvekslet med en stor flod er faktisk en bugt, men det har ikke fået nogen til at ændre navnet.
I dag den 16 februar 2011 skulle vi have haft stor King Neptune Ceremony, men bølgegangen i svømmepølen gjorde det farligt at smide nogen ufrivilligt ud i den, så ceremonien blev udsat til i morgen.
Vore neophytte Pollywogs må derfor vente med at blive seasoned Shellbacks en dag mere.
Jeg var til et foredrag om Devil's Island omhandlende både "Papillion" (Henry Charrière) og Alfred Dreyfus, som er de to eneste der er sluppet væk fra øen.
Jeg har lavet et eksperiment med at optage en video, som jeg har forsøgt at lægge ind på bloggen, men tilsyneladende kan det ikke lade sig gøre, så den må I have tilgode til jeg kommer hjem.
Her er lidt positionsbilleder.







Niteroi ligger i bugten bagved, iøvrigt er der bro fra Rio til Niteroi tværs over bugten, en af verdens længste broer.



Der er mange bjerge i området, der har form som "Sugar Loaf"


Niteroi


Fortet ved bugtens munding på nordsiden


På excursions er der som regel en fotograf fra skibet med. Her på toppen af "Sugar Loaf" med udsigt over Copacabana i baggrunden.



Ligeledes på toppen af Corcovado

Ingen kommentarer:

Send en kommentar