Crystal Symphony

Crystal  Symphony
"CrySe" i Sydney Harbor

fredag den 16. januar 2015

Phileas Fogg around the World sans Passepartout

Det er svært at planlægge, hvordan man kommer  "around the World" uden at lave noget som helst.
Så  bara - bara - bara  tage det roligt og giv dig god tid, du når det nok. God tekst og melodi fra ungdommens vår !
Vi sejler her nord for Nassau på vej til Santo Domingo, som vi når på søndag morgen.
I mellemtiden siger vi lige goddag til  vores "Master" Egil Giske med et "Pingvin" party.
Endnu en "nordmand" ved roret antyder navnet i det mindste.
British Airways klarede at transportere min tunge kuffert fra Nice til Miami , og derefter jeg selv med taxiers hjælp fra airport til  hotel og videre  til pladsen lige foran Crystal Serenity , alt uden problemer.
Da jeg havde siddet 3 timer i mit "Stateroom" og ventet syntes, jeg at det var på tide at få fat i "skiftetøjet", så langt var der jo heller ikke fra skibssiden til Stateroom'et. Jeg tog telefonen og udtrykte min beundring for deres "Concierge" og en halv time efter, lige før vi skulle afsejle, kom "Master-Conciergen" (med røde øren) og et stort smil , han havde "fundet" min kuffert og var lykkelig. Jeg har det svært i en sådan situation, jeg syntes egentlig, at det var for dårligt, men da jeg slap for at gå med røven bar i 2 måneder kunne jeg ikke lade være at smile !
Fortsættelse og billeder kommer senere !

5 kommentarer:

  1. Hej far,

    Glæder mig til igen at følge dine eventyr på verdenshavene, fremmede øde øer, fantastiske udsigter og nye oplevelser. Alt sammen overdådigt serveret med din humor og intellekt.
    Det har altid været ukomfortabelt, hårdt og primitivt at være opdagelsesrejsende,
    håber du kan overkomme de foranliggende strabadser med den rigtige Champagne, når ja jeg ville ellers ikke nævne kagebordet men det i sig selv er jo en inspiration til turen.
    Håber du nyder turen i fulde drag selvom du er i ensom majestæt.
    Glæder mig til at se dig i Bangkok til marts :).

    Enjoy

    Ulrik.

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Hej Farfar!
    Det lyder som om, at det hele spiller på dækket selvom det ikke var det nemmeste at komme fra start af, af forskellige årsager.
    Jeg glæder mig til at læse om din tur hjemme fra det grå Danmark, grøn af misundelse. Du må endelig ikke spare på billederne!
    Hvis denne færge er lige så overdådig som den jeg så i Adelaide er jeg ikke i tvivl om, at det bliver en fantastisk tur, for slet ikke at nævne alle de forskellige sightseeing mål du vil opleve!
    Glæder mig til at følge med :)
    Kærlig hilsen
    Henrik

    SvarSlet
  4. Hej Jens. Det begynder godt, så det bliver helt sikkert en fin tur. Det lyder som om du er alene. Er barnebarnet ikke med? Fortsat god tur fra Birthe og Gunnar.

    SvarSlet
  5. Hej Jens
    Det bliver spændende, at følge din rejse herfra det kolde nord. Som Henrik siger, spar ikke på billederne, så kan vi drømme lidt herhjemme :)
    Mange knus og kærlige hilsner
    Vibeke

    SvarSlet