Thailand her we come!
Skal det være, så skal det være på "first class" hele vejen. Vi bookede os ind på Arabernes flyvende tæppe - Emirates B-777 fra Nice til Dubai og videre med Emirates A-380 fra Dubai til Bangkok.
Det Janne Carlson ønskede at lave med SAS, det har Emirates Airline ført ud i livet. Limousine service fra Juan les Pins to NCE og smilende og venlig service til vi sad i vores first class "suiter" . Da der kun er 4 sæder i hver række på tværs har man valgt at kalde dem "suiter".
Tv skærmen i hver suite var nok sine 30+ tommer, så ingen problemer med at se film.
Besætningen er multinational - mindst 6-7 forskellige sprog repræsenteret på hver flight - der var dog ingen danskere iblandt kabinepersonalet, men tjekkere, englændere og thaier, så sproget var engelsk og ikke noget med "burka", men smarte uniformer.
Dubai terminalen er kæmpestor og mindst lige så besværlig at finde rundt i som den i London Heathrow. Selvfølgelig er der speciel lounge to first class, men den er også besværlig at finde selv om den næsten er lige så stor som en tennisbane. Vi skulle med 4 forskellige elevatorer og en metrobane for at komme fra det sted hvor de parkerede B-777 til det sted hvor A-380 var parkeret, så man skal mindst bruge 90 minutter til transit i Dubai. De store A-380 med over 500 passagerer skal bruge 45 min. til boarding og 20 min. før afgang lukkes gaten, så tough luck hvis du kom for sent.
I den store A-380 er der også 4 suites i hver række og desuden er der blevet plads til både bar og toiletter med brusekabine.
Jeg var lidt spændt på hvordan A-380 fløj. Den er noget bredere end den er lang, så retningsstabiliteten kræver et meget højt sideror. Vi fløj igennem noget turbulens og det føltes som den kæmpede bravt for at neutralisere det yaw som turbulensen skabte. Den skulle nok have været 20 meter længere så havde ikke haft behov for så højt et sideror, men så var den nok blevet for stor for de fleste airlines.
Suvarnabhumi BKK var en positiv overraskelse 35 minutter efter at vi parkerede A-380 sad vi i limousine servicens Mercedes på vej til Royal Cliff . Vi var både igennem paskontrol, bagage pickup, vekselerer og toldkontrol. Det må have været noget nær en rekord, hurtigere kan det ikke gøres!
Royal Wing Suites & Spa er den bedste del af Royal Cliff Hotel Group, som er et kongrescenter. Vi slapper af i dag efter den lange rejse, og så gør det ikke så meget at det er regnvejr ind imellem. Temperaturen er lidt over de normale 28 grader, som er gennemsnittet for denne årstid.
Historien fortsætter når vi har etableret de daglige rutiner !!
Her er nogle billeder fra turen herned.
Her B-777 i Nice
Dorrit på vej ind i Suiten
Nå lige et til fotografen
Eget TV screen - lidt kosmetik - lidt knas
Egen minibar med soft drinks
lidt kaviar og hvad dertil hører
så ser mand stjerner i Himlen
oplysninger om næste flight til BKK
Det ser rigtigt ud selv for en tidligere professionel
Helt perfekt
Nogle Turistbilleder fra Dubai by night her Burj al Khalifa
Burj new years evening
Dubai skyline i skumringen
Dubai by night
More night
Dubai Almost morning - Dubai by day follows later
Den store first class lounge i DXB
Her er næsen af vores A-380
Her er det høje sideror af A-380
konfident checket ud på "suiten"
så er vi ligned up - Hyp alle mine heste - på med alle 4 motorer
Døren til "suiten" er lukket
Bruseniche i baggrunden
Luksus til vingespidserne, vildt, med den seng burde det jo være den der hed Dreamliner.......
SvarSletDen er væsentlig kønnere indefra end udefra, den er for kort og for tyk... Men det er jo den indre skønhed der betyder noget..
Nyd vejret og omgivelserne og hinanden... :)
Ses.