Crystal Symphony

Crystal  Symphony
"CrySe" i Sydney Harbor

søndag den 9. januar 2011

Til Golfo de Papagayo







Efter et kort besøg i Cabo San Lucas går turen videre til Golfo de Papagayo. Vi forventer at nå dertil på tirsdag efter 3 dage til søs.
Jeg har desværre fået at vide, at Skype ikke kan forenes med den internet adgang, som skibet har via satellite, da det datamæssigt fylder for meget. Så ingen Skype telefon til søs.
Jeg arbejder stadig med at løse camera-computer problemet. Der er mange ting, der skal koordineres.
HP computer med Windows  7  64-bit operativsystem   til  Sony Full HD Camcorder.
Når vi er til søs, er der op til 3 forskellige forelæsninger pr. dag, så der er rigeligt at se til.
Desuden kan man sige, at de pensionerede professorer har fundet et godt supplement til deres pension.
På første ben af krydstogtet Los Angeles til Miami er vi kun ca. 400 gæster ud af ca 950 mulige,
men det siges, at de 2 sidste ben er helt udsolgte.
Så lykkedes det endeligt, at finde fejlen - jeg har medbragt et forkert kabel, stikkene passede perfekt i begge ender, men det var et opladekabel og ikke et data transferkabel.
Jeg har fået lov, at bruge et tilsvarende kabel fra skibets computerrum, når jeg skal flytte billeder fra cameraet til computeren. Jeg håber, at de har et nyt kabel, når vi engang når til Lima i Peru.

1 kommentar:

  1. Kære Jens.
    Hvor var det godt, at du kunne låne det rigtige kabel. Det er dejligt at følge din færd rundt i Sydamerika. Du er jo langt væk hjemmefra. Hvordan er vejret hos dig?
    Her tør det rigtig meget, og vejene er meget spejlglatte. Men det er ved at blive varmere.
    Det har været mere end drøjt i denne måned.
    Pas godt på dig selv. Vi glæder os til at høre om alle dine spændende udflugter og foredrag.

    Kærlig hilsen

    Marianne og Aage

    SvarSlet