Crystal Symphony

Crystal  Symphony
"CrySe" i Sydney Harbor

mandag den 12. december 2016


Pridal – Aventure  dag  17

Aitutaki, “Cook Islands” here we come!
Vi nåede at sætte en Tender i vandet, men dønningerne uden for lagunen var så høje, at vores Vice Captain fik våde hoser, da han forsøgte at borde Tenderen.
Ved landgangsporten var forskellen mellem Tender og ”CrySy” så stor, at Master bedømte det for farligt for os ”gamle” passagerer at forsøge at komme over i Tenderen. Så det blev næste stop ”Nuku Alofa” eller Tonga, som den også kaldes.

 Cooks Island, umuligt at komme ind i lagunen med CrySe
 På vej til Cooks Island
 Vi har opgivet , Tonga næst
 De slap for besøg denne gang
 Farvel Aitutaki
Den krogede Datolinje næst


I morgen er det den 13 december 2016, men den dag kommer vi ikke til at opleve. Den eksisterer ikke, når vi passerer ”Datolinjen” fra øst mod vest.
Jeg startede i Nice hvor tiden er 11 timer efter datolinjen. I San Diego var jeg yderligere kommet 9 timer efter (altså total 20 timer efter). I Tahiti yderlig 2 timer efter (totalt 22 timer efter). Nu på vej til Tonga er jeg kommet yderligere 2 timer efter (altså totalt 24 timer efter).
Når jeg er komme 24 timer efter, sejler jeg ind i et helt nyt kalenderdøgn. Kalenderdøgnsmæssigt mistede jeg et kalenderdøgn, som jeg fik kompenseret ved, at jeg forlængede døgnet 24 timer over de sidste mange dage, med andre ord satte ”uret” tilbage hele 24 gange 1 time.





1 kommentar:

  1. Der var mange der gerne ville slippe for den 13. i hver måned hvis de kunne......
    Er din fødselsdag så flyttet til den 24.?

    hygge, ses om et par måneder i BKK.. :)

    SvarSlet