Sihanoukville
Cambodia dag 108.
På
Excursions programmet var der kun 1 tur under 7 timers varighed, og den afsluttedes
med 1 time on the beach. I stedet kunne man vælge Shuttle bussen til byens største
marked. Det tog 30 minutter hver vej.
Da
jeg havde læst brochuren om Sihanoukville syntes jeg se, at det var for lidt at
køre efter.
Altså en dag ikke
til søs, men til havns.
I
øvrigt bombede det Amerikanske Flyvevåben denne havn under Vietnam krigen, efter
at Pol Pots Khmer Rouge forces made the big mistake to hijacke an American
container Ship.
Herunder
lidt Havnebilleder, den er genopbygget og moderniseret siden da.
Siden
har Cambodianerne fået en slags underhåndsaftale med Vietnameserne gående ud
på, at så længe de holder fred med hinanden i Cambodia, så holder Vietnameserne
sig på deres side af grænsen. Der er dog områder, hvor den gamle spænding
mellem cambodianerne og Khmererne, er så stor, at de er udelukket fra turistbesøg.
De officielle myndigheder kan ikke garantere sikkerheden i disse områder.
Billedet,
med Mette og Ulrik i forgrunden, taget fra 12. deck mod forstavnen af Crystal
Symphony, viser, at Cruise Ship Pieren er så kort, at den første container kran,
på den efterfølgende Container Pier, rager langt ind over Forstavnen på Crystal
Symphony, næsten helt frem til Broen.
Pier
Pladserne i Laem Chabang havnen skal udnyttes effektivt for at få orden i
økonomien.
Her ligger Sihanoukville
næsten fremme ved pieren
forklaring ovenfor
normalt ser det sådan ud
udsigt til Sihanoukville
Resort på toppen
havn for de mindre skibe
en enkelt vindmølle
shuttle bussen til byens marked
den er ikke overrendt
havneudsigt
mindre containerhavn
der er ved at komme gang i byggeriet
Flotte kupler er der altid råd til
Ingen kommentarer:
Send en kommentar