Crystal Symphony

Crystal  Symphony
"CrySe" i Sydney Harbor

søndag den 1. januar 2017

Pridal . Aventure dag 37 pm.


Sydney   Nytårsaften  dag  37 !

 Nytårsaften arrangement!

Crystal Cruises havde hyret en underentreprenør, der havde to Katamaraner, hvorfra gæsterne kunne se det berømte Nytårs festfyrværkeri fra Sydney Harbor Bridge. Alle gæster om bord var inviteret dvs. ca. 970, hvoraf ca. 10 havde meldt fra. Jeg var meget betænkelig, da jeg syntes det var for mange gæster ca. 480 pr. katamaran. Turen varede fra kl. 1900 til kl. 0130, altså over 6 timer. Tænk på toiletfaciliteter til 480 mennesker i 6 timer om bord på et så forholdsvis lille skib! Desuden var sikkerhedskravene til et sådant skib kontrolleret og i orden? Crystal Cruise havde på billetten præciseret, at det totale ansvar for turen lå hos underentreprenøren.

Når man så ved, at hver lille badestrand i havnen er indhegnet med et ”Hajnet”, da det store havneområde er Hajernes yngleplads, valgte jeg som eneste gæst diskret at ”chicken-out”. Jeg har trods alt 7 krydstogt til gode, mens stort set alle de andre skal af i Melbourne.

Jeg var nok for ædru og skeptisk. Alle returnerede i god behold og syntes, at de havde haft ”a Good Time” with free drinks and snacks.

Jeg joinede crew’et om bord på ”CrySy”, hvor der på deck 12 var champagne party med Nytårshalløj og fin udsigt til Sydney Harbor Bridge. så jeg fik en 12 minutters video af hele seancen.

Kl. 2100 var jeg på deck 11 og så ”Børneshowet”, som de kalder det. Det rigtige ”voksenshow” er først Kl. 2400. Temaet, som er hemmeligt, siges at være afdøde ”Princes” Purple Rain.

Kl. 2400 fra deck 12, optog jeg en 12 minutters video af hele seancen. Jeg håber det lykkes at videregive den på bloggen, men ellers forsøger jeg på Facebook.

Til Børneshowet brugte jeg mit camera inde fra. Det er alt for langsomt og dækker for snæver en vinkel. Så kun få billeder og ringe kvalitet.

Til Voksenshowet brugte jeg min nye iPhone 7 plus i video position. Jeg synes at det har givet et rimeligt resultat dog ikke optimalt. Jeg skal have noget mere rutine med anvendelse af dets finesser! Ligeledes mangler jeg erfaring med overførsel af videoer fra iPhone 7 plus til computer og Facebook!

 Er det en af katamaranerne
 Nej det var det ikke
 Det er vis nok "Bounty"
 Heller ikke denne
 Her ligger de
 Gæsterne - 480 - på hver
 Den her ser lidt større ud
 Godt fyldt op
 Husk mere end 6 timer
 Ud af White Bay
 Der er masser af tiskuere på den anden
 Den ser helt gylden ud på toppen
 på 11 deck i panorama loungen
 det er vanskeligt at få timingen rigtig
 enten for tidligt eller for sent
For sent





Ingen kommentarer:

Send en kommentar