Crystal Symphony

Crystal  Symphony
"CrySe" i Sydney Harbor

fredag den 13. januar 2017

Pridal - Aventure dag 51


Napier New Zealand    dag 51

Alle fårene samlede og klippede, så det er en rigtig afslapper dag i Napier.

Napier blev jævnet med jorden i 1931. Hvad ikke væltede brændte op, og da det var lige midt i verdens finanskrise, så regnede man faktisk ikke med at genopbygge byen. ”Kun” 256 af ca. 10.000 mennesker omkom, så lokalbefolkningen var ivrige efter at komme i gang med at genopbygge. I løbet af ca. 2 år lykkedes det at rejse en hel ny by. Den blev bygget i den nye Europæiske Art Deco Stil. Bussen kørte videre, og jeg er faktisk ikke sikker på, at jeg fik fat i, hvad art Deco Stilen er, men for at være ærlig, I could not give a damn. Jeg vil ikke belemre med et billede af den forkerte bygning, så meget få billeder i dag.

En god ting for byen var, at jordskælvet havde hævet det omkringliggende sumpområde over 2 meter. Det gav 9000 new acres mere at opdyrke og bygge på. Angående nye jordskælv er de, ligesom amerikanerne i LA, bedøvende ”ligeglade”, i hvert fald udadtil.

Apropos jeg erfarer at min Sydney fyrværkerifilm endelig er dukket op på Facebook. Det tog sin tid, men bedre sent end aldrig. Jeg tror ikke, at jeg kan snyde mit ”Pridal – Aventure” blog program. Det snakker om max MB, Videoen fylder 1,2 GB. De der har mit Dropbox program kan hente videoen der under LUHA.

 Fra Wellington til Napier
 Fin bugt
 Fin ny havn med pier
Vi er allerede på vej til Tauranga

Ingen kommentarer:

Send en kommentar